lördag 8 oktober 2011

En liten mini-förändring

Var hos frisören igår. Kände lite obeslutsamhet innan när det kom till att välja frisör. Jag byter gärna inte frisör och jag har varit hos så många frisörer som jag tycker är rent av dåliga. Jag hittade min älsklings-frisör i Katrineholm nästan lagom till att jag skulle flytta. Och hur gärna jag än vill kan jag inte åka enda till Katrineholm för en klippning. Men när jag såg hur håret gick av när jag borstade det så spelade frisören inte så jättestor roll längre. Blev tipsad om Tottes Hår, hos Nathalie. Hon var jättetrevlig, hon gjorde som jag ville och håret blev jättefräsht. Kan absolut tipsa om henne. Jag är ett litet freak när det gäller mitt hår, hos frisören vill jag ha det exakt som jag har tänkt mig samtidigt som hon gärna får komma med egna idéer. Mitt krav var att hon skulle klippa jättelite, bara det absout nödvändigaste. Och efter lite om och men gjorde hon det. Vi fick väl kompromissa lite på vägen (hon ville klippa alldeles för mycket av mitt slitna hår). Luggen blev också jättefin, så jag är nöjd! Dessutom gjorde hon jättefina festlockar på mig. När jag frågade om hon ville locka håret på mig tänkte jag lite vågigt, men hon körde fullt ut! Massa volym, stort och lockigt blev det.

Hon föreslog dessutom att jag skulle passa i kopparfärgade slingor. Det ska fortfarande vara blont, fast med kopparslingorna. Hon trodde att jag skulle passa jättebra i det. En intressant tänkte. Lekte lite med tanken samtidigt som jag vet att nej, det kommer inte bli några kopparslingor. Inte efter att ha haft sånt bekymmer från att gått från rött till blont. Men så tänkte jag, varför inte? Jag måste ju chansa lite, visst kan jag köra på det vanliga, säkra. Gå till samma frisör i Katrineholm, klippa i samma frisyr, färga i samma färg. Men det skulle bli mycket roligare att avvika från det där vanliga. Jag måste chansa lite, så frågan är egentligen, varför ska jag inte göra det? Så nästa gång får det bli hos Nathalie i Enköping och kopparslingor. Någon gång runt jul. Det kan bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar