söndag 23 oktober 2011

Checkat in hos Magic Bar

Igår var vi ute och åt middag på Magic Bar i Stockholm. En väldigt originell och framför allt rolig upplevelse. Det var högt över mina förväntningar, som trappades upp så fort vi kom in i restaurangen. Den var inredd i en typisk gammal trollkarls anda. Mycket tjusigt var det. Vi fick sitta i ett litet bås vilket absolut är att rekommendera. Det känns mer privat och allt sorl uteblir. Under tiden som man äter kommer det fram trollkarlar och trollar vid borden. Det var så charmigt! Dem var jätteduktiga, det var så kul att se.
Inte nog med det var maten jättegod. Jag tycker det är svårt att hitta en restaurang som serverar mat som jag tycker är värt att betala dyrt för. Men det här var jättegott! Eftersom det var en lördagskväll hade dem tre olika showmenyer som man fick välja mellan. Min meny bestod av en hummersoppa till förrätt, kalventrecote med en rotfruktsgratäng till huvudrätt och efterrätten bestod av en chokladfondant med konjak till det. UNDERBART GOTT!
Efter middagen tog vi del av showen som dem visade. Det var en jättelyckad kväll, bara plus överallt. Det var inga trollkarlar som jag tidigare hade hört talats om, men Magic Bar försöker tydligen få fram dem största i norden. Nån som var högt över mina förväntningar var trollkarlen Simon Almers. Bara 16 år, men han var jätteduktig.

Jag var verkligen eld och lågor efteråt, jag hade kul precis hela kvällen. Det var verkligen en upplevelse som jag kan rekommendera. Det var alldeles magiskt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar