söndag 2 oktober 2011

Årets bästa högtid

Jag ser fram emot julen. Jag är en jul-människa och tycker att det ska vara ordentligt. Det ska vara mycket juldekoration, det behöver inte vara jättesmakfullt. Det får vara lite plottrigt. Det ska vara mycket mat på julbordet, mycket pepparkakor, lussebullar och glögg hela december månad. Julen går över alla andra högtider.
Som sagt ser jag fram emot årets jul. Så jag har redan börjat kolla på julgardiner, löpare, prydnader.. Nu får jag ju inreda precis hur jag vill, och det ska vara mycket! Det är ju så litet, så det krävs inte så mycket för att bli mycket. Jag brukar alltid ha sån ångest när affärerna börjar sälja julsaker, och jag tycker det är alldeles för tidigt och blir jättestressad. Nu tycker jag det är god tid till att börja lite smått, advent är ju faktiskt bara om två månader. Det vore jätteskönt att slippa all den där stressen i år.
Så tanken är att jag kommer ha en välpyntad lägenhet, en massa lussebullar, pepparkakor, julgodis och glögg till jul. Så då får alla komma och hälsa på mig, för vad är vitsen med en massa pynt som sitter där i en månad om ingen kommer och tittar! Jag kan känna det att jag inte vill ta hem folk.. Det är jättefint, jag har städat och brukar inte ha disk i "köket". Så jag skäms inte för lägenheten, men det känns så olustigt när det är så litet! Det blir lite, "sätt dig i soffan och sitt där".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar