måndag 16 juli 2012

En trevlig överraskning

Jag vet att jag brukar säga det här titt som tätt, men dagarna bara försvinner! Och den här gången menar jag det verkligen. Jag tycker det går för fort, poff säger det och så är det kväll, det blir kyligt och det börjar ta mörkna. Och då vill jag ju inte göra annat än att ta det lugnt, kanske kolla på en film och lägga ifrån mig det som jag borde ha fått gjort under dagen. Ändå går jag upp vid 8.00. Men det är ganska skönt, att få ut så mycket som möjligt av dagen och inte sova bort hela förmiddagen. Och det är skönt att jag vill kliva upp.
Men sen säger det poff och det blir kväll. Idag skulle det regna, då hade jag tänkt att städa lägenheten. Men jag överraskades av solsken! Så det blev en snabb tripp till affären för att köpa bröd sedan blev det en frukost på balkongen, sen gick jag och satte mig på Café Magnifik med min bok. Hade blivit tipsad om Tant Gredelin, men dem hade sommarstängt den här veckan...  Så jag sköt fram min städning, med gott samvete. Det är lika bra att passa på att gå ut medan det är sommarväder. Så nu har jag dess mer att göra imorgon! Men det är skönt det med. Och imorgon måste jag få allting gjort. Det är nu det är dags att planera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar