söndag 8 juli 2012

35 dagar, 27 tårtor

Nu har jag en idé!
Jag köpte nyligen en väldigt trevlig bok med enbart tårtor. Lomelinos tårtor av Linda Lomelino. Jag har länge kollat på den där boken i bokhandeln och förra veckan beställde jag hem den. Det är jättesöta tårtor, och dem är lite annorlunda mot traditionella tårtor då dem är mindre och högre. Jag blev lite kär och kom på den fantastiska idén! Att testa alla tårtor under semestern! Det är 27 tårtor, jag har 35 dagar på mig. För att lyckas med det här måste jag nästan baka en tårta per dag. Jag vet inte om tiden eller plånboken kommer tillåta det, men det vore så kul. OK, det här kanske blir väldigt mycket och när jag tänker efter vet jag inte om jag vill lägga ner all den tiden i sommar, om det inte blir en regnig sommar. Men jag kan göra så gått jag kan, så får vi se om en månad hur många tårtor jag har bakat.
Så vill ni ha tårta är det bara att komma förbi! 
Imorgon börjar jag med en somrig jordgubbs- och limetårta som jag ska bjuda på när mina föräldrar hälsar på i veckan.
Och självklart kommer jag skriva om mina tårtor här! Sen kanske jag till och med lyckas ändra utseendet på den här lite smått tragiska, oengagerade bloggen.
Jag kommer rulla fram om en månad. Men det kommer bli jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar