söndag 27 november 2011

Nu får pyntet åka fram!

Julpyntet har precis fått åkt fram. Hade lite problem med vart jag skulle ställa alla tomtar, så nu är det mycket, men det ska vara mycket. Det blir genast så himla hemtrevligt och mysigt. Julen har alltid varit nått speciellt. Det är väl den enda högtiden som jag verkligen verkligen värdesätter. Det är nått visst med julen, massa minnen, varenda  tomte är ju från när jag var liten, och det finns alltid nånting att relatera till dem. Alla dofter! Stearin, mandarin, nejlikor, glögg, pepparkaka. Det luktar alltid likadant på julen! När jag kom in innanför dörren tidigare idag överöstes jag verkligen av denna juldoft.
Nu har jag dukat fram glögg, pepparkakor, lussebullar, ost och kex och självklart tänt det första ljuset. Lite konstigt känns det att sitta själv med lussebullar och glögg på första advent. Det har nog aldrig hänt innan.
Nej, det är ingen snö och ingen vidare julstämning tycker jag. Men i min lägenhet är det minsann jättejulstämning!

2 kommentarer:

  1. Duktig du är. Jag har inte hunnit pyntat än :(

    SvaraRadera
  2. Ne men, hur blev det med att ni skulle pynta när du kom hem från jobbet i söndags? :/

    SvaraRadera