onsdag 23 november 2011

Dumle pepparkaka!

Fick idag smaka en Dumlekola med pepparkakssmak som jag är väl bekant med från reklamen. Det var en jättesuccé! Den smakar precis som pepparkaksdeg. Jättegod var den verkligen. Så den kan jag leva på i december. Fast jag är väl inte speciellt förvånad, det som smakar pepparkaka bruka vara gott. Förra året (eller var det till och med året innan dess?) var jag helt såld på GB:s sandwich med pepparkakssmak. Den åt jag länge efter jul.
Det är härligt med jul, och det är redan första advent nu på söndag! Och när ska jag ha tid att fixa allting som jag vill ha fixat. Som att julbaka, pynta eller köpa julklappar. Nästan hela december går ju bort nu. Kommer vara ledig fem dagar i mitten december, nästa gång är det julafton, i stort sett. Jag vill inte heller att det ska bli ett tvång. Nånting man gör för att man ska göra det. Jag vill kunna njuta av det också. Så det kanske inte blir några hembakade lussebullar i år. Eller pepparkakor.. Men jag ska i alla fall pynta min lägenhet hade jag tänkt. Helst innan söndag, men förmodligen kommer julsakerna få komma fram just på söndag.
Jag kom att tänka på förra julen, då jag hade lite samma problem, med att få tiden att räcka till. Jag hade stora planer på julbak helgen innan julafton då vi fick permission. Men då blev jag ju magsjuk och kunde inte åka hem den helgen. Det förstörde mina planer och inte heller blev det något julgodis, nästan. Fast jag fick ju åtminstone trevligt sällskap på logementet och spenderade fredagskvällen med dåliga filmer och blåbärssoppa. Jag kunde knappt gå eller stå, mitt hår var jätteäckligt och jag var helt urlakad. Men den helgen blev jättebra. Men för att komma tillbaka till julgodiset, det är en väldig tur att jag har en familj som bakar till jul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar