måndag 28 november 2011

När jag blir irriterad

Jag blir så arg när jag ber om en tjänst och så blir det halvgjort. Och jag blir ännu argare att när man påpekar detta så förnekas det. Nu är det en liten skitsak som jag egentligen inte borde bry mig så mycket om, men jag blir jättearg. Jag tycker inte att man ska behöva kontrollera allting som ska göras, begreppet "tillit är bra, kontroll är bättre" tycker jag inte om. I jobbet får jag kontrollera utan att någon ska ha nån synpunkt på det, det hör till. Men i mitt civila liv vill jag helst slippa det.
Det får mig även att spåna vidare till min hatthylla som rasade ner från väggen för över en månad sedan. Jag skulle kunna sätta upp den själv, om jag hade haft verktyg till det, vilket jag inte har. Och dessutom bor jag i en hyresrätt och behöver inte tänka på sådana saker. Så jag ringer snällt till hyresvärden och ber honom sätta upp min hylla. Det tog två veckor innan han kom och TOG NER hyllan. Förmodligen behövs det andra fästen till väggen. Men nu har det minst gått tre veckor till, är min hylla uppe? Nej. Jag gillar inte att tjata, vilket jag även kan hända på jobbet, jag tycker att det ska räcka med att man ringer en gång. Likadant med Telia. Har dem kunnat göra någonting rätt sedan jag blev kund hos dem? Om något så är de väl att skicka ut faktura i tid... Jo, ibland får man klaga och jag gör inte det allt för ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar