tisdag 29 november 2011

Äckel-blåsa

Jag vaknade imorse med en bultande tumme. Då har jag under natten fått en stor blåsa, som dessutom är infekterad och varfylld. Det ser verkligen jätteäckligt ut. Jag vet inte riktigt vart den kommer ifrån, då jag varken har bränt mig eller fått ett sår. Så jag blev lite nojig och hade jättesvårt med morgonrutinen. Den högra tummen använder jag till allt upptäckte jag, nu när jag inte kan använda den alls, för det gör alldeles för ont! Bara att sätta upp håret i en knut med vänsterhanden eller knäppa skjortan var riktigt frustrerande. Det är inte alls passande just nu, inte alls. Men efter rekommendationer har jag lindat in tummen i massvis alcogel i ett förband. Det känns jättelöjligt men också mycket bättre, för det gör inte lika ont längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar