lördag 19 mars 2011

Lördagsbestyr

Nackdelen med att gå och lägga sig innan 22.00 är att man vaknar vid 06.00 och är pigg då. Bland de bästa med permissionerna är just att man kan ligga och sova hur länge som helst. Men istället vaknar jag alldeles för tidigt och tycker att det inte finns någonting att göra. Fast det är egentligen inte sant, någonting jag har lärt mig av tiden på Enköping är att det alltid finns någonting att göra.

Även fast jag har varit vaken sedan 06.00 så är det skönt att kunna ligga kvar i sängen, utan något krav på att bädda sängen, städa och vara uppställd två timmar senare.
Nu ska jag se till att ta mig upp och göra mig fin. Om drygt en timme ska jag åka till Norrköping för att kolla på en kamera! Det verkar bli en perfekt dag för en liten dagstur. Solen skiner, som förhoppningsvis smälter bort snön helt och hållet snart. Här om dagen hörde jag, för första gången i år, fågelkvitter! Det var så underbart, då började vårkänslorna komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar