lördag 1 september 2012

Vilket missuppfattande

Jag tycker detta är jättekul. Fick idag en fråga om ett av mina tidigare inlägg här av en kollega, en fråga om ett inlägg som jag skrev i början av året, som han trodde var känslig och inte vågade fråga om. Han och två ytterligare kollegor hade läst inlägget och diskuterat det sinsemellan, men inte vågat fråga. Det var ett inlägg som började med "han är konstant hög, trånar efter andra kvinnor och bara super".
Ganska snart insåg jag vilket inlägg det var han pratade om, om ni vill läsa hela och förstå vad jag menar så kan ni läsa det här: http://natalie-olsson.blogspot.se/2012/01/nagonting-jag-vill-dela-med-mig-av.html
Det visar sig att dessa tre kollegor inte har läst hela inlägget, utan nöjt sig med de första raderna. För hade dem läst klart skulle dem inte ha så mycket att oroa sig över, jag var ganska kär i en roman som jag läst och inlägget var en recension av boken, vilket var väldigt tydligt, om man läste klart.
Jag tycker det var jättekul när frågan kom från honom, hur fel det blev. Men ja, läs gärna klart hela inläggen nästa gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar