måndag 24 september 2012

Femtio nyanser av honom

"Femtio nyanser av honom", boken som jag väntat på i närmare två månader har nu kommit hem till mig. Det som lockade mig till att köpa den (bortsett från att jag är inne i en riktig bokperiod och köper en hel drös av böcker) var att den har fått väldigt bra recensioner och har blivit en bestseller utomlands, med utlåtanden som (jag citerar) "utan tvivel kommer kvinnor att diskutera den under år framöver". Jag tänkte att det kan bara handla om en sak; sex. Jag har idag läst drygt hundra sidor och ja, jag har inte hunnit så långt än men blir inte förvånad om det blir närmare ett porrfilms manus. Kanske inte riktigt. Men de här hundra sidorna har varit en "jaha"-upplevelse, den verkar vara mycket.. hur ska jag säga.. speciell. Jag kommer skratta en hel del och tycka att den är lite pinsam. Det är tydligen en trilogi så nu måste jag ju köpa de andra två böckerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar