söndag 23 september 2012

Produktiv slappardag

Vilken dag jag har haft! Det har varit en skön "ta det lugnt"-dag samtidigt som jag har fått saker gjorda.
Efter att jag vaknat alldeles för tidigt låg jag och läste. En underbar start på morgonen, och naturligtvis lämnade jag inte sängen på ett par timmar. Men jag har också tagit itu med ångesten till lägenheten och städat! En väldigt skön känsla att vakna till en nystädad lägenhet och i en renbäddad säng. Jag har planerat om blommor till lägenheten. Efter det har jag stått hela eftermiddagen i köket och kokat gryta! Flera timmar fick den puttra och inatt står den och gosar till sig, så det får bli söndagsgryta imorgon istället. Jag hoppas verkligen att den är god, för vilket jobb jag haft med den! Men jag har haft jättekul, rena terapin för själen.

Jag somnade, bara i max en timme, runt 19-tiden, när jag sedan vaknade blev jag helt förvirrad, det var jättemörkt! Var det så mörkt vid samma tid igår? Trodde att jag hade sovit i flera timmar. Jag blir förundrad över att jag blir lika förvånad varje år när det blir mörkt redan vid 19. Usch vad jag tycker det är trist med mörker. Samma sak varje år. Jag längtat verkligen till min Egypten resa nu, kommer behöva den där sol-veckan. Sol och socker behöver jag för att fungera och inte deppa ihop totalt.
Nu ska jag sova! Planerar att gå till gymmet under förmiddagen, och ha ännu en "ta det lugnt"-dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar