torsdag 2 februari 2012

Tre sorters kakor

Jag fattar inte hur mina kakor kunde bli 11 när dem enligt receptet skulle bli 30st.. Jag är väldigt skeptisk. Men vi får se hur det blir. Mina chokladcigarrer blev goda! Precis som dem smakade när jag var liten. Och bara det att malda hasselnötter doftar väldigt gott! Jag gjorde också Helena bakelser. Dem blev vackra, men jag är lite skeptisk till dem också. Och nu står mina äppelsnittar i ugnen, 11st som skulle bli 30st. Förmodligen är de alldeles för stora. Men det är lite sådär gammel-kakor, enkla att göra och förmodligen goda att äta, även om dem varken är tidskrävande, särskilt dyra eller svåra att göra. Trevliga små kakor helt enkelt. Dessutom är det ju så väldigt kul att baka!

När jag klev upp i morse, alldeles för sent som i vanlig ordning, började jag att koka potatis och koka torsken till min fiskgratäng! Gjorde klart den i förmiddags medan solen sken in skönt genom fönstret. Det är så bekvämt, för nu kan jag bara ställa in den i ugnen när det är middagsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar