fredag 3 februari 2012

Helgen och all den mat därtill!

Jag hade gjort upp planer för hur min kväll kommer se ut. (När man är ledig varje dag så känns inte fredagar som nått speciellt, fredagar, som annars är veckans bästa dag!) Men jag hade tänk göra något lite extra ikväll i alla fall. Och mitt "lilla extra" var att laga en god middag, och bunkra upp framför tv.n med massa godis, chips och dipp. Men sen fick jag höra att den första delen av Melodifestivalen går imorgon. Jag har aldrig missat ett Melodifestival avsnitt någonsin tror jag, inte vad jag kan minnas i alla fall, med undantag från förra årets Eurovision Song Contest, då jag satt ute i skogen på övning och var lite bitter. Därför ändrar jag kvällens planer till imorgon! För inget passar bättre än lite godis, chips och dipp framför Melodifestivalen. 
Ikväll får det bli fläskkotlett med klyftpotatis och någon sås som jag fortfarande funderar på. 
Jag funderade på vad jag skulle kunna göra imorgon, jag vill ha en rätt som passar sig bra till att sitta framför tv.n. Tacos är ju en trevlig rätt som jag har ätit alldeles för mycket av. Så tänkte jag, hamburgare! Det är inte mycket som slår hemmagjorda hamburgare med colwslaw en lördagskväll. Det tror jag blir jättebra!

Så nu ska jag iväg och handla, eller snart i alla fall. Jag har hunnit med att dammtorka och dammsuga och i eftermiddag ska jag moppa. Ja, lite speciellt blir det med fredag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar