fredag 17 februari 2012

Lite ris och lite ros... eller frukt

Jag är så arg. Så rosenrasande arg. Fast jag måste medge att det har gått över lite nu. Men jag förstår inte hur en människa kan vara så respektlös, fast det har jag reflekterat över tidigare, jag blir inte förvånad men lika besviken varenda gång. Det jag däremot inte kan förstå, som jag tycker är rysligt skrämmande är hur någon annan kan försvara denna något så enormt mycket. Oavsett situation så blundas det för verkligheten och det ska försvaras utan med tanke på rätt eller fel. Utan att spåna ut på det här till oändlighet så säger jag kort och gått att jag förstår inte hur en individ kan försvara en människa till den grad utan att  bry sig om att ta reda på fakta eller när man till och med vet att denna människa har gjort fel. Jag kanske överreagerar men hon gick bakom ryggen på mig, och jag tycker inte man gör så i en familj.

Nu känns det lite bättre. Vi hade en kortare arbetsdag idag, men ändå har eftermiddagen hunnit ikapp mig. Jag var precis och handlade, och jag blev väldigt inspirerad av Buffé tidningen som kom hem genom brevlådan igår, för jag fyllde korgen med frukt. Massa olika frukter! Olika citrusfrukter, annanas, passionsfrukt, jordgubbar och andra mer originella frukter som jag faktiskt aldrig har smakat! Så ikväll blir det en härlig, avkopplande kväll framför tvn och ett stort fruktfat, och självklart ska jag smälta choklad att doppa i.
Till middag blir det, även där ett recept från Buffé, köttfärsbiffar fyllda med fetaost och oliver. Utifrån detta kommer det bli en underbar kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar