onsdag 15 juni 2011

Plutonens idrottsdag

Idag har det varit en spännande dag, eller i alla fall en mycket kravlös dag som har gått relativt fort. Vi har haft vår "plutons-dag", som Kapten sa "inte fick inkludera alkohol". Så efter att vi fått planera så blev det en idrottsdag. Fotboll, brännboll och vollyboll. Med grillat till lunch och musik. Det var trevligt. Dock kunde inte vädret hålla sig sådär strålande som det gjort i två veckor nu. Väldigt mycket växlande mellan solsken, mulet och regn.
Det slutade med ledig kväll i alla fall. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att fördriva hela kvällen. Känns som man mest väntar på fredag nu. Igår gick jag en lång runda runt i Enköping, och det stämmer som alla säger, Enköping är rätt vackert på sina ställen.
Kom till en fin å och en park som tydligen var populär, för oj så mycket människor det var. (Trotts att det regnade). Sen kom jag till ett jätterfint pittoreskt radhusområde och kullerstenar. Sen gick jag bort mig i nått annat bostadsområde och visste inte riktigt vart jag befann mig. Det slutade med att jag var långt ifrån regementet.

Men i alla fall, en trevlig dag har det varit, kommer bli en trevlig kväll också, kanske inte lika händelserik, men trevlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar