onsdag 24 november 2010

FM, juletider och allt däremellan

En veckas ledighet är snart över, och som vanligt har det gått alldeles för fort. Men jag har haft trevligt, så de gör inte så mycket. Jag blev glad när jag upptäckte att jag inte alls behöver åka tillbaka till Enköping imorgon kväll, som planerat. Utan att jag kan åka på fredag morgon istället! Hoppas bara att inga tåg bestämmer sig för att vara försenade bara för att vi har fått snö i år igen.

Jag har ändå hunnit med rätt mycket under veckan, var i Norrköping fredag-lördag, hemma under söndagen så att jag lagom kunde bli sjuk. Men på måndagen blev jag bättre, då åkte jag till Norrköping igen och hälsade på Josephine, och hundar, katter, bebis och sambo. Sen kom jag hem, vilket var igår. Började installera The Sims 3 som jag tröttnade på lika fort som jag installerade det. Satt framför datorn med det under hela eftermiddagen, sen insåg jag att jag inte kom någonvart med det, och att mina simmar bara åldrades i en ryslig fart, utan att inte riktigt uppnå någonting. Ska bli intressant att se hur dem tänkte lösa det när föräldrarna dör medan deras oändliga barn fortfarande är... barn.
Men jag kanske hinner få upp ögonen för det igen om en vecka, till nästa gång jag kommer hem.

För i helgen blir det vakten. Dagpass denna gång! Tyckte jag kunde få det nu när jag suttit natt 2/2ggr. Dessutom väntar bågen direkt på måndag. Vilket närmar sig och är väldigt nära nu. Jag har tänkt positivt kring det, att det bara är under fyra dagar, att vi får skjuta mycket och går knappt någonting alls. Men så fort man tittar ut genom fönstret får man en glimt av hur kallt, blött och mörkt det kommer bli.

Men det kommer gå fort till julledigheten med tre veckors ledighet! Det känns väldigt länge, för det är så mycket innan dess. Men vi går nu in i vecka 48, om jag inte har helt fel. Bågen under fyra dagar. Vecka 49 blir det plutonsskjutning någonstans upp mot Gävle, under fyra dagar. Vecka 50 sitter vi i vakten, så man kan ju nästan säga att vår ledighet börjar där. Sen, fredagen vecka 50, blir det hemfärd! Och tre veckors ledighet. Om jag har schemat rätt inprintat i skallen.

Den första helgen i december, nästa helg jag kommer hem, tänkte jag julhandla i Stockholm med Sara. Riktigt kul ska det bli, brukar aldrig handla där. Men jag är lite, rätt mycket egentligen, osäker, tveksam, fundersam, på vad jag ska köpa. Tänkte få lite inspiration från google, då jag sökte på "julklappstips", utan att egentligen ha några förhoppningar på att få träff. Sidor med länkar som "julklappen.se" osv osv rullade fram. Finns det ens sådana sidor, tänkte jag då. Men de där tipsen var ingenting att ha. Jag menar, vem vill ge en mobilladdare på solceller i julklapp? Däremot hittade jag lite smått och gott vid "upplevelse"-hyllan. (Tycker det är så kul med upplevelser). Man kunde ge bort en presentbox med att göra sin egna parfym! Då fick man en dag med massa grund dofter som man fick dofta på och sedan låta blandas ihop. Sen fick man information om parfymer av en parfymteraput, och innan man gick hem fick man ta med sig sin alldeles egna parfym hem! Det tyckte jag lät jättespännande! Det är ju lite häftigt att ha en parfym som ingen annan har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar