fredag 23 december 2011

Matlagning, inslagning och sömn

Äntligen julledighet får jag väl börja med att skriva. Välbehövda tre kommande veckor nu måste jag medge. En vecka på slottet, blandat med jul- och nyårsstress och jag skulle kunna sova konstant nu. Den sista natten i Stockholm slocknade jag så fort jag hann till sängen, med svarta ringar under ögonen. Nu sitter jag i Vingåker, med nymålade naglar som jag fick göra om flera gånger och som jag är rädd för att rispa, och med en yoghurtburk framför mig.
Köttbulle-baket som jag inte alls såg särskilt fram emot blev jättebra. Det var till och med roligt att göra dem. Och jag har lite recept som jag tänker lägga ut här sedan, kanske lite ur sin tid, men de kommer läggas ut här i alla fall. Jag är fortfarande jättetrött men jag ser fram emot julafton imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar