onsdag 18 maj 2011

Slutskjutningen

Har varit i Enköping i en vecka, ute i fält bestämt. Fem dygn, i tält, med isomat och massa roliga skjutningar! Det har varit riktigt kul, vädret har varit väldigt växlande från solsken till fallande regn. Dessa fem dygn har gått förvånadsvärt fort. Det har varit underbart skönt att varit ute så pass mycket i den gröna skogen, och jag har varken känt mig särskilt trött, less, ovårdad eller hungrig. Det har varit en lyckad fältvecka, och jag har verkligen börjat uppskatta detta uteliv! Lite sorgligt måste jag medge att det var sista gången som vi sköt skarpt. Nästa skjutning blir på slutövningen, med lös ammunition. Jag kan fortfarande inte fatta att det snart är slut, detta som vi gjort i 10 månader nu.
Resten av plutonen har åkt hem, permission innan Göteborgsvarvet i helgen, men inte jag. Nej då, jag sitter i vakten, som jag trodde jag hade gjort för sista gången. Men jag kan uppriktigt säga att det inte gör någonting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar