fredag 30 november 2012

Jublar för julbak!

Min dag började tidigt när jag gick upp vid 0630 och åt en riktig helgfrukost. Helt underbart.
Sen har jag spenderat hela förmiddagen i "köket". Lussebullar har det blivit, det är ju en självklarhet vid advent, och visst var de lite speciellt för det är första gången någonsin som jag bakar lussebullar! Jag tyckte att det verkligen var på tiden. Men inte kunde jag nöja mig där, utan jag ville sätta en liten twist på dem. Så halva satsen blev vanliga, traditionella och den andra halvan fyllde jag med vit choklad. Det låter ju helt underbart. Men jag hoppas att de smakar bättre än vad de ser ut.. Jag ville prompt ha det klassiska utseendet på dem, med den klassiska "s" formen, och det var inte de enklaste upptäcke jag. En del fick en jättefin form och andra fick en mer "hemmagjord" känsla kan man så fint säga. Efter 8 minuter i ugnen så såg vissa ut som russin medan andra blev jättefina, man kan inte ana att det är choklad i dem. Så jag kommer absolut testa detta igen och jag vet ju vilket felet var som gjorde dem till russin.
Jag har ju inte smakat dem, vilket kanske är det viktigaste egentligen, men jag hoppas att dem är goda och tänkte festa på dem ikväll tillsammans med glögg, pepparkakor och en massa ljus.
Nu ska jag julpynta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar